miércoles, 1 de julio de 2009

Adéu a Baltasar Porcel, petit homenatge des del meu bloc




La notícia ha arribat a la redacció a les vuit del vespre. Els pèls se m'han posat de punta i la pell de gallina. Ho ha tret l'agència EFE; "L'escriptor mallorquí Baltasar Porcel ha mort als 72 anys". La seva salut s'havia resentit de nou i ara estava ingressat a l'Hospital Clínic de Barcelona, on ha mort aquest 1 de juliol de 2009. A Baltasar Porcel el vaig entrevistar unes cinc vegades i en totes em va demostrrar ser més que un escriptor. La darrera trobada va ser a Andratx el passat divendres 22 de maig on es feia un acte d'homenatge a Pedro J.Porcel a l'Ajuntament del municipi. Van ser poques preguntes i poques respostes però el vaig veure animat, amb ganes. Jo admirava la seva literatura però el que més, els seus articles i la seva columna a La Vanguardia. Era una gran periodista i ho va demostrar. I a banda ell era una de les plomes més reconegudes en llengua catalana. De fet, va aconseguir una vintena llarga de premis que va rebre al llarg de la seva trajectòria. Ara un tumor cerebral ens ha deixat sense aquest gran escriptor mallorquí. La capella ardent quedarà instal·lada divendres a partir de les 10 del matí al Palau Moja de Barcelona i l'enterrament tindrà lloc dissabte a Andratx, el lloc on va néixer. Descansi en pau, Baltasar Porcel. Aquí seguirem llegint tot el que ens va deixar.

1 comentario:

Joan dijo...

Quina sort. Porcel mereix un reconeixement a nivell periodístic i literari. En seu moment va fer unes grans entrevistes a escriptors catalans, que tot i la seva absència, podem continuar llegint. Era un gran mallorquí i un català.