jueves, 19 de abril de 2007

L'art més innovador a Colònia, Alemanya









Viatge de treball a Colònia, Alemanya. Agafem l'avió a les 7:55 des de Palma i arribem a les 10:15 del matí. Allí un total de sis galeries mallorquines assisteixen a l'edició de la fira internacional d'art modern i contemporani, Art Cologne (www.artcologne.de), que té lloc del 18 al 22 d'abril. Les galeries que acudeixen són Altair, Major, Pelaires, Ferran Cano, Xavier Fiol i Jule Kewenig. Precisament Palma acollirà la germana petita de la Fira Art Cologne entre el 19 i el 23 de Setembre. Un grup de periodistes hi assistim seguint al conseller de Cultura, Francesc Fiol. Som Marcos Torio d'El Mundo, Laura Moyà de l'Última Hora, Francisca Martí del Balears i Lourdes Duran del Diario de Mallorca. A mi m'acompanya el càmera Toni Ramos. De la fira em quedo amb pinzellades de les 190 galeries que hi són presents. Tinc l'impressió que ara torna amb força la fotografia retocada digitalment i l'escultura impactant. En canvi veig que les performance i les videocreacions perden espai. Faig fotos i em quedo amb el més impactant. Veig obres que poden portar al debat; això és art? Aquí tot ho és, i si no mireu les imatges que he posat en aquest apartat. Jornada maratoniana a la Fira. Visita rapida a les galeries balears, xerrar amb alguns artistes, investigar una mica dins del recinte,... Anem a un restaurant força exclusiu de la fira; jo peix de primer i mascarpone "express" de postre. Per la tarda inauguració de l'stand de Palma a la Fira i després marxem cap al centre de Colònia. Visita de només 30 minuts. Allí veig els carrers del costat de la catedral i com no, la seu que és espectacular. Vaig descobrir que és la catedral més gran d'Alemanya i que segons la tradició acull les restes dels tres reis mags. La van començar a construir al 1248 i va ser acabada al .... 1880!!!!!!!!!!! Un xòfer ens porta amb Audi cap a l'aeroport i allí agafem el vol cap a Palma amb la companyia German Wings. 30 minuts de retard i ens embarquem cap a casa. Arribem a les 22:40 a Son Sant Joan. Estem cansats perquè ha estat un viatge intens però apassionant per tot l'art que hem vist.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Veig que vas actualitzant ràpid, aquests dies. No m'ha donat temps ni a comentar, Passa pel meu fotolog. Jornada de bàsquet amb les de la tele. Besades. Marga

Anónimo dijo...

Hola, avui m'ha donat temps a llegir el que havies escrit. Jo tambè he descobert coses noves d'Alemanya, gracies a tu! M'agrada com ho expliques tot!

(no vull se pilota)

Al meu flog em vas dir que fas una festa dissabte, ... Diumenge m'he d'aixecar molt prest, però tot i així vendré una estona. Lloc, hora, he de dur algo,...

m'ho escrius al flog, es que no crec que ens topem per la tele.

Besades