miércoles, 20 de junio de 2007

Salut Paris!






















Jo no havia visitat mai Paris i ara us puc dir que feu tard si no heu passejat mai per la capital francesa. I és que tot el que vaig veure a la ciutat de la llum mereix comentari. Aquí va un resum del meu viatge!!

Divendres 15 de juny; arribada a Orly, vaig a casa el meu amic Marcel (de Badalona) on viuré aquests dies, primera visita per la zona de Notre-Dame, sopem crèpes a un restaurant... argentí! Veig la torre Eiffel iluminada (cada hora en punt ofereix espectacle de llum).

Dissabte 16 de juny; Primer croissant parisí, visita pels punts bàsics (Saint Chapelle, Torre Eiffel, Arc del Triomf, Jardins de Luxemburg, Notre-Dame, Ile de la Cité i la Conciergerie, Champs Èlysées,...), metro cada minut, veiem una boda amb convidats i tot davant de la torre Eiffel, sopar a un restaurant marroquí al barri de Marais, descobreixo una botiga de disseny impressionant, veig l'ajuntament de París iluminat.

Diumenge 17 de juny; Anem al Salón de la Tèle (www.lesalondelatele.com) un certamen firal que reuneix cadenes de tv, productores, internet, nous formats. Vam veure el que s'està coent a la televisió francesa i va ser força interessant. Per cert, vaig conèixer una televisió per internet molt alternativa. És aquesta www.latelelibre.fr
Després anem al barri de Montmartre i entrem dins de l'esglèsia de Sagrat Cor. Des d'allà tenim "la millor vista de la ciutat del Sena". Passem per davant del mític Moulin Rouge (De Nicole Kidman ni rastre!). Al vespre anem a veure el partit de futbol Barça-Nàstic a una taverna irlandesa. Ens acompanyen un grup de catalans molt majos i que viuen a Paris. Al mateix local, seguidors "merengues" miraven el Reial Madrid-Mallorca. El resultat ja el sabeu... Nosaltres vam sortir del local desanimats però amb el cap alt. Per cert, un dels seguidors del Barça era un alemany que va apendre a parlar català perquè seguia els partits del Barça per Catalunya Ràdio... per internet!!!

Dilluns 18 de juny; Louvre de dalt a baix (és un museu enorme!), La Mona Lisa té un exèrcit de seguidors japonesos, dinem pizza i pasta a la zona de la Defénse i visita a l'impressionant Grande Arche, gratacels que em donen una imatge diferent de la ciutat. Més metro, adquisició de souvenirs, tancar la maleta i cap a Orly. A la cua em trobo amb Rossy de Palma. Casualitat?

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Quina sort Jordi!! París enamora! així que et vas trobara a Rossy de Palma?? mira per on...

Petonsss de la teva germaneta **

escribirmeayudaapensar dijo...

Paríss! M'encanta!! Sé que hi tornaré,... m'ha encantat veure les teves fotos, quins records!!

Veig que a tu també t'ha agradat molt. Besades. Marga

Anónimo dijo...

I tant que hi tornaré! Si vols venir Marga ja ho saps!!